pátek 19. března 2010

Mé "písňové vzpomínky"

Společně s dalšími milióny lidí na světě sdílím jednu - dalo by se říct - úchylku. Když mě "chytne" nějaká písnička, musím si ji pouštět neustále dokola. A tak se často stane, že jsou moje vzpomínky na určité chvíle omotány tenkými provázky hudby a zpívaných slov. Tady je několik písní mého života...
  • Eet (Regina Spektor) - Nedokážu si při ní nevybavit poslední srpnový týden minulého roku, sendviče s kuřetem a brusinkami ani hledání dalších nově vydaných Shakespearů.
  • VeSmíru (Tomáš Klus) - Vždycky si vzpomenu na atmosféru Krásných ztrát, i když si nejsem tak úplně jistá, že se do ní Klus hodí. Asi to bude tím, že jsem tady to krásné vyznání slyšela poprvé.
  • Příběh nekončí (Česlosl. superstar) - Ne, nefandím komerci, ale tahle se mi fakt vryla pod kůži. Slova i melodie. A asi už do konce života ji budu chtít poslouchat cestou na Ježonky.
  • Přišlo mi to vhod (Richard Krajčo & Jana Lota) - Dva dokonalé hlasy plus Hapka s Horáčkem, na které nedám dopustit. Díky téhle písničce jsem začala milovat lyrikály, dostala se poprvé do Státní opery a začala fandit Horáčkovi v objevování zajímavých hlasů.
  • Moje smutné srdce (Jaromír Nohavica) - Když ji posloucháte na cestě neznámou krajinou, při které nepotkáte jediné auto, všude kolem je mlha, a když zrovna nejedete lesem, jedete kolem polí s tmavými kříži hrobů, naskakuje vám fakt husí kůže a svírá se vám srdce. Přesto to byl jeden z nejhezčích strachů, které jsem zažila.
  • Apologize (Timbaland) - na to moje slova nestačí...
Zajímalo by mě, jaké "písňové vzpomínky" máte vy...

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Na "Apologize" sice žádnou konkrétní vzpomínku nemám, ale ta písnička je nádherná..
A ty nejkrásnější vzpomínkové jsou Beatles - Oh darling, Tomáš Klus - Navěky, Millow - Ayo technology...

Dík, za skvělý podnět k přemýšlení. Já si každý půlrok sestavuju a aktualizuju seznam písniček, co si nechám zahrát na pohřbu..

Maru řekl(a)...

To je docela husté s tím pohřbem.:) Ale je fakt, že pokud chce mít člověk poslední věc, která se ho tady týká, aspoň trochu podle svého gusta, musí na to myslet... Taky začnu přemýšlet.