úterý 26. dubna 2011

El dia de la rosa


To, že miluju svoji práci, není žádným tajemstvím. Dneska jsem na vlastní kůži zjistila, co znamená to "multikulturní prostředí", které tato firma ve svých pracovních nabídkách zdůrazňuje... A asi i ono je tím, co na téhlepráci stále více oceňuji.

Přišla jsem dnes do práce někdy před osmou. Půl hodiny na to jsem byla svolána spolu s ostatními ženami do menšího hloučku. Byla jsem fakt zvědavá, do čeho se budu muset zapojit, zvlášť, když se před nás postavil Pedro - asi čtyřicetiletý Španěl. Všem nám rozdal obálky na vysvětlenou a začal vyprávět (samozřejmě anglicky, ale nechtějte po mně, abych to zopakovala):

"V jednom Lybijském městě se za dávných časů nacházel obrovský rybník, ze kterého čerpalo vodu celé město. Jednoho dne ale přiletěl do města drak, obrovská příšera, která se uhnízdila přímo u pramene, odkud lidé brali vodu. Aby ji mohli čerpat i nadále a drak jim přitom neublížil, přiváděli mu každý den dvě ovce. Za krátkou dobu ale už žádné ovce neměli, a tak obyvatelé vždy losem určili, čí dítě dají drakovi jako oběť. Až jednou padl los na královu dceru. Král řekl, že dá všechno zlato a všechno svoje bohatství občanům toho města, když jeho dceru uchrání. Oni ale odmítli, a tak byla princezna vystrojena jako nevěsta a poslána k drakovi. Náhodou však jel kolem Svatý Jiří - ten se drakovi postavil, přičemž se chránil znamením svatého kříže, draka probodl a princeznu zachránil. Z drakovy krve pak vyrostla krásná rudá růže."

V návaznosti na tuto legendu slaví Španělé (ale i jiné národy) tzv. El dia de la rosa (The Day of the Rose). Všude po ulicích jsou v ten den (23.4.) rozestavěny stánky s růžemi. Každý muž by měl v ten den koupit alespoň jedné ženě růži. Tím to ale nekončí. 23.duben je ve Španělsku také dnem knih - El dia del llibre. V roce 1616 v ten den umřeli jedni z nejslavnějších světových spisovatelů: Miguel Cervantes a William Shakespeare. Vedle stánku s růžemi najdete tedy ve španělských ulicích také stánky s knihami, které by zase od žen měli dostávat muži. Výsledkem tohoto dne jsou pak čtyři milióny prodaných růží a 800 000 prodaných knih.

Nakonec jsem tedy dostala krásnou červenou růži i já. A ani jsem kvůli tomu nemusela do Španělska. :)

1 komentář:

máří řekl(a)...

Tak Pedro se nám teda pochlapil :)