čtvrtek 2. února 2012

4x divadlo

Poslední dobou se mi daří pravidelně (každý měsíc) chodit do divadla a můžu říct, že jsem z toho nadšená. Začalo to minulý rok v listopadu. Na Čekání na Godota (Nová scéna Národního divadla) nechoďte, pokud jste si drama nepřečetli předem v knižní podobě. Při čtení ji sice nepochopíte, o to větší zážitek však budete mít v sedačkách při sledování počínání Davida Matáska a Davida Prachaře. A o to snáze vám při tomto zpracování dojde, co tím vlastně chtěl Beckett říci.





Prosinec byl ve znamení mé první návštěvy Divadla v Dlouhé. Těšila jsem se na veselé zpracování nějaké mně neznámé hry, nakonec jsem ale odcházela poněkud skleslá. Hra Láska a peníze je na čtvrteční večer, kdy už člověk prahne po víkendu, poněkud tvrdší oříšek a donutí vás hodně přemýšlet. Vulgarismy a křik musíte čas od času přetrpět stejně jako schizofrenní postavy. Jestliže jdete na jedno z prvních rande, nevybírejte jej jako možný program. Pokud ale od divadla čekáte probuzení stále více usínající (s)vědomí lidí okolo sebe, pak je to hra pro vás.


V tomto roce jsem "byla nadchnuta" Činoherním klubem a už se mi podařilo vyzkoušet dvě představení. Dámský krejčí je komedie, ve které jednoznačně září Ondřej Sokol a vedle něj Mahulena Bočanová a Barbora Seidlová. Co na tomto komorním divadle miluju, jsou jejich hromadné scény. Můžete se uřehtat k smrti komickými výroky i gesty, která nejsou hloupá a neplýtvají vaším časem. Pokud se chcete odreagovat po dlouhém pracovním dni, tohle je představení pro vás.


Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho je podobného rázu. I když je téma jiné, od začátku vás zaujme ještě lepší herecké obsazení: Ivana Chýlková, Ondřej Větchý, Bolek Polívka. To je možná důvod, proč tohle představení dávají pouze jednou za měsíc. Divadlo bylo plné k prasknutí. A po celou dobu jsem nepřestávala žasnout, jak dokáže být krásná Chýlková ošklivá, jak dokáže hrát Bolek inteligentního doktora a jak se Vetchý dokáže chovat jako desetiletý kluk. Pokud máte rádi komorní scény a brilantní herecké výkony, tohle je tip pro vás.


Žádné komentáře: