sobota 31. března 2012

Putování ...

Miluji evropská velkoměsta. A vlastně velkoměsta obecně. Minulý rok se mi kvůli velké časové zatíženosti nepodařilo cestovat, proto si to v tomto roce chystám pořádně vynahradit!

Už jsem pokořila Budapešť - sice v těch největších mrazech, ale i tak byla krásná. Pravda, obrovské tající a praskající ledy na Dunaji v červenci neuvidíte. Byla jsem jimi skoro paralyzovaná! Budapešť vřele doporučuji všem těm, kteří milují Prahu a chtějí vidět město, které se jí svou krásou přibližuje. Pokud tam budete, rozhodně si zajeďte k parlamentu, vylezte na Rybářskou baštu a nevynechejte ani Markétin ostrov a na něm Japonskou zahradu (nebuďte překvapení, když v jezírku uvidíte plavat vodní želvu). To je snad to nejhezčí, co můžete v Budapešti vidět.

Další město v pořadí je Berlín. Jsem na něj zvědavá, přestože to je město s poměrně novou architekturou, vybudovanou po šíleném bombardování. V létě plánuji s přáteli Benátky nebo Slovinsko a na přelomu roku zamířím za veeelkou exotikou - do Thajska. Tam sice nejedu primárně kvůli městům, ale i tak to bude určitě úchvatné.

Kam se chystáte vy?


Vlastní fotky budou, až se podaří dostat z foťáku, který se rozhodl nespolupracovat s počítačem.

2 komentáře:

potvůrka řekl(a)...

Budapešť je krásná. A Berlín prostě miluju. Není to asi snad tolik o kráse města, ale o jeho otevřenosti, živočišnosti, mnohotvárnosti. Je to město, kde je snad možné všechno. Já bych chtěla letos do Vídně a Barcelony, to minimálně. A samozřejmě Berlín, pokud alespoň jednou ročně nejedu do Berlína, mám absťák...

Ondras řekl(a)...

V Budapešti jsem byl vloni v létě. Nebylo to špatný, taková zchátrlaejší Praha s nevýhodou velkého rozstrkání památek po různých místech. Krásná je Velká synagoga a Parlament je ještě hezčí zevnitř, než zvenku. Ve Slovinsku jsem byl v Lublani a v Piranu. Oboje jsou pěkné a Lublaň je perfektní, pokud má člověk rád Josipa Plečnika. Jel jsem tam přímo za jeho stavbami a vyplatilo se. A letos možná Andalusie nebo sever Španělska okolo Santiaga de Compostela. Nebo taky nic.