středa 5. listopadu 2014

Mé dva Nové roky

Je to až k neuvěření, ale blíží se Vánoce. Zase. A s nimi začátek nového roku. Zase. Přeskočím takové ty výroky, které známe všichni, jako že čím jsem starší, tím to všechno běží nějak rychleji, a přejdu rovnou k věci.
 
Každý rok prožívám začátek nového roku vlastně 2x. Jedním je ten občanský Nový rok a druhý je pohyblivý, v závislosti na tom, kdy si objednám a vyzvednu nový diář. Před pěti lety jsem se zamilovala do značky Moleskine a od té doby ji neopustila. Když vcházím do obchodu na Bělehradské, je to jako svátek. Nejen z toho důvodu, že je to relativně drahá záležitost, ale hlavně proto, že to přináší očekávání spjatá s něčím novým.
 
 
 
Stránky jsou prázdné a čekají na to, až je zaplním. Nový diář vždycky voní a vždycky je tenčí než ten, který právě dopisuju. Nejsou v něm totiž pozvánky na různé akce, nevyřízené dopisy z pojišťovny nebo lístečky s poznámkami, co komu koupit k Vánocům. A většinou není politý kávou nebo čajem.
 
Ten den, kdy pro něj jdu, je skoro začátkem nového roku, protože se do něj v myšlenkách přenesu. Ráda přemýšlím nad tím, co mě čeká. Potřebuju se těšit, i když jen na drobné věci. Každý člověk by měl mít něco, na co se těší. V opačném případě budoucnost přináší strach a negativismus. A tak se už teď těším na to, až v příštím roce:
  • pojedu na hory,
  • vymyslím, co budu dělat o státních svátcích (které výjimečně skoro všechny vychází na pracovní dny!),
  • se zimní čas změní na letní,
  • půjdu Amálce na promoce,
  • nebudu trávit 6 hodin týdně v autě.

3 komentáře:

ochwey řekl(a)...

Ach ano, přesně! Já diář dostanu na Vánoce od milované sestry, ale většinou ho plusminus vybíráme spolu. Letos ho vybere sama, jsem na Erasmu a už se těším, až si na Vánoce pro ten nový pojedu :) A na hory! A do Itálie! Jupí:)

Maru řekl(a)...

@ Ochwey: Mně včera v jejich krámku nadchl ten Book Moleskine. Dříve jsem si ho moc nevšímala, protože mi přišel zbytečný, ale v prodejně mi jeden i rozbalili a nadchl mě! Je to palba, skoro 500 Kč, ale to spojení Moleskinu a knih mi přišlo dokonalé! :) Kam plánuješ jet do Itálie?

ochwey řekl(a)...

Book Moleskine teda neznám (a bojím se to teď googlovat:) zní to jako lákadlo)! Do Itálie pojedu ta, kde jsme loni skončili kvůli pokaženému autu (asi 100km severně od Říma) a budu pokračovat po pobřeží kolem dokola :) Až úplně na jih a zpátky:)