středa 13. května 2015

Eat, pray, love

"Pořád vzpomínám na jednu poučku své guru ohledně štěstí. Říká, že lidé mají obecně tendenci považovat štěstí za nějakou náhodu, která se objeví a sestoupí na vás jako pěkné počasí. Ale tak štěstí nefunguje. Štěstí je důsledkem osobní snahy. Bojujete o ně, usilujete o ně, trváte na něm a někdy dokonce i cestujete kolem světa, abyste je našli. Musíte se neoblomně účastnit projevů vlastního blaha. A jakmile dosáhnete stavu štěstí, nikdy nesmíte přestat dbát o jeho uchování. Musíte projevovat mohutné úsilí a neustále mu plavat v ústrety. Pokud se zastavíte, ztratíte svou niternou spokojenost. Je snadné se modlit, když strádáte, ale pokračovat v modlitbách i v situaci, kdy se krize přehnala, je obdobou stvrzujícího procesu, kterým své duši pomáháte, aby se přidržela dosažených met."
Elizabeth Gilbert: Eat, pray, love
 
Stejně jako se Elizabeth rozhodla hledat sama sebe a najít způsob, jak být šťastná, i já se vydala na podobnou cestu. Donutily mě k tomu jiné okolnosti a zvolila jsem jiné způsoby (přece jen si nemůžu dovolit rok nepracovat a strávit jej objížděním zeměkoule). Jak to píše Bára Šťastná: "Každý den v podmínkách všedního života testuji nejrůznější způsoby, jak být šťastnější." Za těch pár týdnů jsem přišla na následující:
  • Miluju číst si na balkoně s čerstvou kávou a všemi těmi venkovními zvuky okolo.
  • Rozveselí mě čerstvé květiny na stole a v okamžiku, kdy je kupuji, se snažím nemyslet na to, že za pár dní zvadnou.
  • Uklidňuje mě cesta vlakem a ta představa, že mám čtyři hodiny na seriály, dobré filmy nebo knížky.
  • Baví mě procházet Ikeou a představovat si, co by mohlo být součástí mého domova.
  • Chybí mi kotě, a tak jsem se jala sehnat nového miláčka.
  • Šťastnou mě dělá trávit čas s mojí rodinou.
  • Potřebuju a naplňuje mě dělat radost (jakýmikoli způsoby) druhým lidem, které  mám ráda.
  • Často chodit na procházky.
  • Péct a vařit pro někoho, komu chutná.


 

Žádné komentáře: