sobota 12. února 2011

Curych

Pokaždé, když jsem dříve měla vyjet někam do ciziny, pokazilo se to: někdo onemocněl, pokazilo se auto, prostě na poslední chvíli se to muselo zrušit. Minulé léto se ale karta obrátila (konečně!), takže se s vámi hodlám podělit o pár zážitků, které se mi vybavily při koukání na fotky z Curychu.

Curych je největší město Švýcarska, leží mezi horami a rozprostírá se kolem nádherného Curyšského jezera. Nedokázala jsem pochopit, že voda v něm je tak dokonale čistá i přesto, že jezero i řeka, která z něj vytéká, leží v centru města (to by se naší Vltavě stát nemohlo). Přes jezero je zavedena také lodní MHD. Slouží zároveň i jako koupaliště. Curych jsme navštívili z kraje července, ale tamější děti ještě neměli prázdniny a svoje přestávky trávily u vody. To mi přišlo dost cool. Z tašek vybalily svačiny, ručníky a plavky a šly se koupat!



Co se týče jídla, řekla bych, že Švýcaři mají dost zvláštní chuťové buňky. Na jejich talířích se objevovaly těstoviny s brambory nebo těstoviny s rýží. Těch kombinací, které jsem nepochopila, bylo víc. Jejich obchody s jídlem jsou ale dokonalé. Mají výborné pečivo (pozor! ne všechny housky, které vypadají sladce, opravdu sladké jsou) a ještě lepší sýry. Výběr se s naším nedá vůbec porovnávat.



Curych je krásné město. Dýchne na vás atmosférou. Já jsem měla neustále pocit, že jsem u moře, za což nejspíš může jejich jezero. Z čeho jsem nadšená příliš nebyla, to byly ceny. Takže pokud budete uvažovat o tom, že byste si do Curychu zajeli, začněte šetřit hooodně dopředu. Curych je totiž jedno z měst s nejvyšší životní úrovní, což se na cenách dostatečně odráží, takže nám, obyčejným Evropanům, mrzne úsměv. Pokud ale budete přes Švýcarsko jen projíždět, určo se tam stavte, stojí to za to.

A myslím, že si zamilujete jejich ledovou kávu stejně jako já.:)

3 komentáře:

máří řekl(a)...

ach ten piknik ...

Maru řekl(a)...

ten byl dokonalost sama*

máří řekl(a)...

na ten sýr nemůžu zapomenout, a taky jsem tam měla nejhnusnější kafe ve Starbucksu :P