čtvrtek 6. listopadu 2008

Jan Skácel: Láska a neproclený Bůh


A ráno neměli jsme koho zapírat
bylo nám úzko mezi celníky
nikdo se nezeptal a co do neúprosnosti
neměla ta chvíle obdobu


Za koho vlastně ty jenž neprošel jsi clem

za koho přimluvíš se mocně u lidí

Za jakou vlastně lásku


Lidem nepřísluší soudit. Na tuhle báseň jsem si vzpomněla v souvislosti s rozhovorem, který jsem vedla minulý týden s Máří. Otázka židovství a genocidy je něco, co nás zajímá. A tak jsme přemýšlely nad tím, jak se Bůh postaví k tomu, že se Jej Židé po tom, co museli zažít, zřekli. Máří, tahle básnička je i pro Tebe.

4 komentáře:

máří řekl(a)...

Nebudu to posuzovat, jen o tom dost hodně přemýšlím a je mi z toho smutno. Utěšuje mě však fakt, že nejsem Bůh (naštěstí).

Unknown řekl(a)...

Maru , máš superní blog:-)

Maru řekl(a)...

Díky, Renku, ty jsi mi zase nahrál super písničky. Teď pořád poslouchám jen je.

Unknown řekl(a)...

jupííček